Sed venio ad inconstantiae crimen, ne saepius dicas me aberrare;
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Itaque in rebus minime obscuris non multus est apud eos disserendi labor. Si enim, ut mihi quidem videtur, non explet bona naturae voluptas, iure praetermissa est; Quid, si etiam iucunda memoria est praeteritorum malorum? Sin autem eos non probabat, quid attinuit cum iis, quibuscum re concinebat, verbis discrepare? Duo Reges: constructio interrete.
Quod, inquit, quamquam voluptatibus quibusdam est saepe iucundius, tamen expetitur propter voluptatem. Ita ceterorum sententiis semotis relinquitur non mihi cum Torquato, sed virtuti cum voluptate certatio. Certe nihil nisi quod possit ipsum propter se iure laudari. Nos vero, inquit ille; Quae hic rei publicae vulnera inponebat, eadem ille sanabat. Quare conare, quaeso. Quamquam haec quidem praeposita recte et reiecta dicere licebit. Non quaeritur autem quid naturae tuae consentaneum sit, sed quid disciplinae.
Zenonis est, inquam, hoc Stoici. Neque enim disputari sine reprehensione nec cum iracundia aut pertinacia recte disputari potest. Habes, inquam, Cato, formam eorum, de quibus loquor, philosophorum. Restant Stoici, qui cum a Peripateticis et Academicis omnia transtulissent, nominibus aliis easdem res secuti sunt. Quamquam in hac divisione rem ipsam prorsus probo, elegantiam desidero. Ut in geometria, prima si dederis, danda sunt omnia. Atque hoc loco similitudines eas, quibus illi uti solent, dissimillimas proferebas. Quibus rebus vita consentiens virtutibusque respondens recta et honesta et constans et naturae congruens existimari potest.